گرجیان خوزستان

گرجیان خوزستان


گرجیان بالاتر از اروپا

 

اوشگولی (უშგული):

این مجموعه جزء میراث جهانی یونسکو و جاذبه‌های گردشگری کشور گرجیان (საქართველო) به شمار می‌آید. اوشگولی، مرتفع‌ترین سکونتگاه اروپا است. این مجموعه 6 ماه از سال پوشیده از برف است و جاده‌های دسترسی به آن تقریباً بسته می‌شوند. جمعیت این مجموعه ۷۰ خانوار است.

 

اوشگولی ( Ushguli ) در 47 کیلومتری جنوب شرق مستیا قرار دارد و یکی از مرتفع ترین مناطق مسکونی در اروپا است که 2200 متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد. در آن جا طبیعت زیبا، کوه ها، رودخانه ها و از همه مهم تر، دژ ملکه تامار که متأسفانه فقط بخشی از آن باقیمانده است وجود دارد.

همچنین مجموعه صومعه ” Lashare ” نیز در آنجا است. در اوشگولی سازه های مسکونی و فرهنگی بسیاری وجود دارد. اما زیباترین چشم انداز اوشگولی 37 برج و 7 کلیسا می باشند که در آن ها شاهکارهای هنری بسیاری به کار برده شده است.

اوشگولی مجموعه‌ای بسیار زیبا از چهار روستاست که از بلندترین نواحی دره‌ اِنگوری در زیر کوه پوشیده از برف شِخارا که با 5072 متر ارتفاع بلندترین قله در کشور گرجیان (საქართველო) و سومین در قفقاز است- آغاز می‌شود. اوشگولی به عنوان یک موزه زیر آسمان باز در سال 1966 میلادی، در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.

 تاریخ انتشار مطلب: 1400/01/16                                                            http://gorjian-khz.loxblog.com     



نویسنده: گرجیان خوزستان ׀ تاریخ: دو شنبه 16 فروردين 1400برچسب:گرجیان خوزستان,گرجیان فریدونشهر,گرجی محله,واخوشتی خان,گرج,گرجستان,گرجیان,تفلیس,تبیلیسی,ساکارتولو,საქართველო,თბილისი,georgian,georgia,tbilisi,اوشگولی,უშგული,Ushguli, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , gorjian-khz.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com